LIZBONA

15:12

Kilka dni temu wraz z moją mamą i jej znajomymi wybraliśmy się w podróż do jednej z europejskich stolic- Lizbony. Na miejscu byłyśmy zaledwie 3 dni, ale pomimo niewielkiej ilości czasu, wykorzystałyśmy każdą chwilę na poznanie tego pięknego miasta.
Naszą podróż rozpoczęłyśmy dnia 04/03/2016. Wylot z Modlina był o godzinie 12:40. Lot trwał ponad 4h. Nareszcie, Lizbona! Doleciałyśmy. Z lotniska pojechałyśmy taksówką do naszego apartamentu, zostawiłyśmy walizki i od razu ruszyłyśmy w miasto.


Naszą podróż rozpoczęłyśmy od przejażdżki słynnym żółtym tramwajem 28. Który dowiózł nas do metra,  a nim dojechałyśmy do celu. Naszym pierwszym punktem było ogromne centrum handlowe, do którego pojechałyśmy ze względu na PRIMARK. Po drodze wstąpiłyśmy do sklepu z organiczną żywnością, żeby coś zjeść. Zamówiłyśmy quiche z tofu, pieczarkami i szpinakiem a na deser tartę cytrynowo-pomarańczową. Były naprawdę pyszne!


Portugalczycy prowadzą zupełnie inny tryb życia niż Polacy. Widać, że ludzie w mieście są rozrywkowi i towarzyscy... Centra handlowe, kawiarnie, restauracje oraz ważniejsze sklepy są otwarte, co najmniej do północy. Z naszych zakupów wróciłyśmy po godzinie 23, ale pomimo późnej pory, ludzi na ulicach było więcej niż za dnia. 
Kolejny dzień był przeznaczony na zwiedzanie. Wstałyśmy rano i udałyśmy się na miejsce zbiórki, wraz ze znajomymi pojechaliśmy pod słynną wierzę Belem. Po wejściu na górę, można było z niej zobaczyć najdłuższy w Europie most Vasco da Gamma, rzekę Tag, oraz panoramę Lizbony.

 
 

Z tego miejsca poszliśmy w stronę świętego Klasztoru Hieronimitów, który znajdował się niedaleko.


W między czasie znalazłam jeszcze super miejsce z kolorowymi domkami, które bardzo mi się spodobało. Idealnie nadawało się na mini sesję ;)


Po kilkunastu minutowym spacerze od wierzy Belem doszliśmy do Klasztoru, który znajduje się na liście światowego dziedzictwa UNESCO, oraz jest jednym z Siedmiu Cudów Portugalii. Budowla ta wygląda bardzo ładnie, za równo z zewnątrz jak i wewnątrz, gdzie znajduję się duży dziedziniec.


W drodze powrotnej znalazłam jeszcze piękne palmy, obok których nie mogłam przejść obojętnie ;)


Niedaleko naszego apartamentu znajdowała się winda, która woziła ludzi z góry na dół ulicy. Wyglądem przypomniała tramwaj. Pojazd ten ruszał dopiero wtedy, gdy na górze, oraz ta na dole był pełny. Windy musiały ruszyć w jednakowym czasie ponieważ uliczki były bardzo wąski i tory były przystosowane tylko na jedną. Na środku drogi był punkt, na którym mogły się minąć.


I na koniec, kilka zdjęć z powrotu do apartamentu.


Druga część z wyjazdu już niebawem! :)
Buziaki, Marysia

You Might Also Like

33 komentarze

  1. Prześliczne zdjęcia! Też chciałabym kiedyś pojechać do Lizbony. :D
    MÓJ BLOG

    OdpowiedzUsuń
  2. Lizbona jest piękna! Chciałabym kiedyś tam pojechać :)

    Zapraszam do siebie. Jeśli spodoba Ci się mój blog, będzie mi miło, jeśli skomentujesz lub zaobserwujesz :)
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale tam pieknie!
    http://klaudencja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. WOW ! świetny blog :) strasznie spodobały mi się twoje zdjęcia oraz sposób pisania :)
    prześliczny wygląd:)
    Jeśli zechcesz to zapraszam do mnie :)

    mój blog-klik

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie tam, chętnie bym się wybrała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam bardzo, warto odwiedzić Lizbonę :)

      Usuń
  6. kolejny świetny post, ale mam pytanie:)
    obserwuję cię od dawna ale od kiedy blogujesz tak ogólnie?
    zapraszam do siebie, za komentarz/obserwacje będę wdzięczna! blog - klikaj!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo :)
      Pierwszy post dodałam jakoś w październiku.

      Usuń
  7. Anonimowy18/3/16

    Jak tam ładnie *.*

    OFFICIAL PATTY (klik)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Zazdroszczę wycieczki :) Śliczne zdjęcia, a przede wszystkim super outfit!
    Pozdrawiam i zapraszam

    http://dandiess.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo zazdroszczę ci Lizbony, sama bardzo chciałabym tam pojechać! Zdjęcia i opis są świetne.
    Zapraszam do siebie http://cathelaine.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy18/3/16

    Jakie wspaniałe zdjęcia *.* Zazdroszczę, że mogłaś zwiedzić Lizbonę *.*
    Pozdrawiam wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Widać że wyjazd się udał : )
    http://malwinabeczek.blogspot.com/
    Blog się spodoba? Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  12. wow nie wiedziałam że w Lizbonie jest aż tak ładnie :)
    chciałabym kiedyś tam pojechać
    http://karik-karik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Zazdroszczę wyjazdu <3
    Mam do Ciebie prośbę, czy mogłabyś poklikać we wszystkie ,,KLIK,, w tych 3 postach, które są podane niżej w linkach?. Jest to dla mnie bardzo ważne, ponieważ dzięki ,,KLIKANIU,, mam możliwość rozwoju mojego bloga. Oczywiście zawsze się odwdzięczam. :) Pozdrawiam i Zapraszam:
    http://macreateart.blogspot.com/2016/03/cndirect-wishlist.html
    http://macreateart.blogspot.com/2016/03/wishlist-wholesalebuying.html
    http://macreateart.blogspot.com/2016/03/dresslink-wishlist-2.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Super zdjęcia, musiałaś się świetnie bawić :)

    mój blog, wpadnij :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale super! Lizbona jest piękna, zdecydowanie chcę tam pojechać :)

    Buziaki :*
    KWITNĄCA PRZESTRZEŃ - ZAPRASZAM

    OdpowiedzUsuń
  16. Wow, ale super.
    Jaka Ty jesteś rozciągnięta!!! SUPER!

    OdpowiedzUsuń
  17. Mega zazdroszczę, Lizbona jest piękna <3
    Pozdrawiam :D
    Pink Chocolate

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudowne zdjęcia:)
    Zazdroszczę takiego wyjazdu..
    http://treamicii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Taak cudownie ! ♥ Zazdroszczę wyjazdu :*

    Buziaki :* ZYCIEDLAPASJI

    OdpowiedzUsuń

Każdy miły komentarz motywuje mnie do dalszej pracy, dziękuję ♥
Jeśli podoba Ci się mój blog - zaobserwuj. ♥

Formularz kontaktowy

Nazwa

E-mail *

Wiadomość *